• Wat doet een verhuisplanner voor senioren?

    Geplaatst op december 14, 2015 door in Gerust Geregeld

     

    Carl+LarssonPIJL2

    • Helpen met opruimen.
    • Sorteren en selecteren van spullen.
    • Plattegrond maken van de inrichting van het nieuwe huis.
    • Zorgen dat de spullen die ‘weg’ kunnen worden verkocht, geveild of naar een goed doel worden gebracht.
    • Offertes aanvragen bij verhuizers, schilders, stoffeerders, klusbedrijven, aannemers.
    • Het regelen van opslagruimte of internationale verschepingen.
    • Aanschaffen van nieuwe meubels, witgoed, televisie, speciale apparatuur.
    • Supervisie houden op het inpakken door de verhuizers.
    • Uitpakken en inrichten van het nieuwe huis, zorgen dat alles goed vindbaar is.
    • Alle dozen opruimen en afvoeren, bed opmaken, het huis klaar maken voor de eerste nacht en ochtend.
    • Extra diensten regelen zoals schoonmaken, inkopen doen, vervoer, zorghotel, huisdieren opvang.
    • Verhuizen van telefoon/internet/televisie aansluiting
    • Verhuizen of stopzetten van energiecontract en andere abonnementen
    • Adreswijzigingen regelen.
    • Het opleveren van het oude huis, leeg en schoon, aan makelaar of verhuurder.

     

    Een verhuisplanner voor senioren heeft een bepaalde persoonlijkheid. Hij of zij is aanwezig bij veel van de beslissingen die worden genomen, maar neemt zelf geen beslissingen. Toch is het belangrijk dat hij/zij goed kan adviseren bij het maken van de juiste keuzes.

     

    De verhuisplanner is meegaand en begripvol maar ook duidelijk en stevig staand in zijn/haar professionaliteit en in staat om in neutraliteit tussen familieleden te staan en te zorgen dat met elkaar de juiste keuzes worden gemaakt.

     

    Een verhuisplanner is er om in het belang van de oudere die verhuist te zorgen dat alles zo zorgeloos mogelijk verloopt door een goed overzicht te houden op het hele proces en met alle betrokkenen een goede communicatie te onderhouden.

     

    Als je een verhuisplanner in wilt schakelen, vraag dan naar referenties, van families die eerder zijn geholpen door deze verhuisplanner of woonvoorzieningen met wie hij/zij heeft samengewerkt. Vraag naar een Verklaring van Goed Gedrag (VOG) en ga na wat de algemene voorwaarden zijn.

     

    Als je je zorgen maakt over hoe je de verhuizing voor je ouders of een familielid moet regelen dan is het zeker het overwegen waard om een verhuisplanner in te schakelen.

     

    Een goede verhuisplanner heeft een kostenplaatje maar als je kijkt naar het totale budget van een verhuizing dan wegen deze kosten niet op tegen de rust die een verhuisplanner biedt. Dit blijkt uit ervaring van vele families die een verhuisplanner inschakelden. Het scheelt enorm veel tijd en stress en het stelt jou in staat om alle tijd en aandacht te hebben voor je ouder of familielid.

    Door: Lonneke Jansma
    december 2015